فرآفرین تخصصی سلامت دیجیتال

استارتاپی ها

ثبت نام از ۱۰ بهمن ماه الی ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
مهلت ثبت نام تمام شده است!

آمارها نشان داده که ۹۰ درصد از کسب‌وکارها سال اول شکست می‌خورند. چون محصولی ساختند که مشتری ندارد. به همین منظور رویداد فرآفرین با رویکرد “مشتری تو بشناس،  کاسبی تو راه بیانداز” توسط جهاد دانشگاهی خوزستان طراحی شده است. فرآفرین یک برنامه آموزشی است. هدف این رویداد آگاه ساختن شرکت کنندگان نسبت به حیاتی بودن شناخت مشتری و درک مشکل او برای موفقیت کسب و کارها است. این برنامه به طور علمی و در قالب مسابقه برگزار می‌گردد.

  • سبک زندگی

  • تشخیص و مراقبت سلامت

اعتبارسنجی ایده کسب و کار

با شرکت در این رویداد مسیر کارآفرینی مبنتی برای نوآوری را فرا می‌گیرید.چطور باید ایده سازی کرد؟ چطور ایده را در یک دقیقه بیان کرد؟ مدل کسب و کار چیست؟ چر ایده ها مهم نیستند؟ مدل است که اهمیت دارد. چطور باید ایده ها را به مدل تبدیل کرد؟ مدل کسب و کار چطور اعتبار سنجی نمود؟ چطور بازار هدفمان را مشخص کنیم؟ با آنها را پیدا کنیم؟ جذب کنیم؟ مصاحبه کنیم و ….

یک تفاوت مهم

رویداد فرآفرین به شکل آفلاین برگزار می‌شود. یعنی زمان بیشتری برای انجام کارها دارید. در رویدادهای دیگر که به شکل حضوری یا آنلاین برگزار می‌شود، به دلیل محدودیت هایی که هست زمان رویداد ۲ تا ۳ روز است. در این برنامه شما تقریبا ۲ ماه کار می‌کنید. آفلاین بودن باعث می‌ شود هیچ آموزشی را از دست ندهید. هر زمان که دوست داشتید و هر چند بار که خواستید آن‌ها را ببنید. در این عین حال می‌توانید پرسش هایتان را بپرسید.

کار تیم قدرتمند

کار تیمی یکی از نقاط ضعف استارتاپ‌هاست.  در فرآفرین فرصت انجامش را پیدا می‌کنید. علاو برآن انجام اعتبارسنجی نیازمند به تخصص‌های متفاوت است. اینجا بهترین جا برای پیدا کردن آنهاست. افراد با ۴ نقش مختلف مشتری سازی، برنامه نویس، گرافیست و رسانه شرکت می‌کنند. بنابراین تیم کاملی را به راحتی می توانید برای کارتان داشته باشید. علاوه براین شما فرصت یادگیری از دیگران را پیدا می‌کنید.

ثبت نام در رویداد

علاقمندان حضور در رویداد از ۱۰ بهمن تا ۱۵ اسفند ۹۹ فرصت ثبت نام دارند.  ظرفیت محدود به ۲۰ نفر است. قبل از اینکه ظرفیت تکمیل شود ثبت نام کنید. ضمنا هزینه ثبت نام به شکل پلکانی افزایش می‌یابد. هر چه سریع‌تر ثبت نام کنید، ارزان‌تر ثبت نام می‌کنید. این پاداش کسانی است که به ما زودتر اعتماد می‌کنند. قدرت تصمیم گیری دارند. 

ایده پردازی

شرکت‌کنندگان بعد از ثبت‌نام تا ۲۰ اسفند فرصت خلق و ثبت ایده دارند. همه شرکت‌کنندگان، فارغ از نقشی که دارند می‌توانند ایده‌های خود را ارسال کنند. اگر ایده ندارید نگران نباشید، آموزش‌های لازم برای ایده پردازی ارائه می‌شود. حتی بدون ایده هم می‌توانید اعتبار سنجی ایده را در کنار تیم‌تان تجربه کنید.

رای گیری ایده

همه شرکت‌کنندگان به ایده‌های همدیگر رای می‌دهند. هر شرکت‌کننده به ایده‌های سه شرکت‌کننده دیگر رای می‌دهد. می‌توانید به ایده خودتان نیز رای بدهید. ده ایده‌ای که بیشترین رای را بیاورند به عنوان ایده‌های برتر برای ادامه مسیر انتخاب می‌شوند.

تشکیل تیم استارتاپ

برای اعتبار سنجی ایده نیاز به تخصص‌های مختلف هست. برای همین تیم تشکیل می‌شود. هر تیم نیازمند به ۴ تخصص کشف مشتری، برنامه نویس، رسانه و گرافیک است. افراد از ابتدا با همین نقش‌ها ثبت نام می‌کنند. در مرحله قبل هم مشخص کردند که روی کدام ایده‌ها علاقمند به کار هستند. بنابراین فارغ از این‌که ایده داشته باشید یا نه. ایده‌تان جز ۱۰ ایده برتر باشد یانه. به یک تیم ملحق می‌شوید تا فرایند اعتبارسنجی ایده را تجربه کنید.

اعتبارسنجی مدل کسب و کار

اصل ماجرا از این مرحله شروع می‌شود. تیم شما باید مدل کسب و کارتان را بسازد. آنرا اعتبارسنجی کند. همه چیز را در اختیار دارید. ایده، تیم و آموزش‌های لازم. تقریبا ۱ ماه زمان برای کار. عملا شما کار تیمی و روش اعتبارسنجی ایده را فرا می‌گیرید.

ارسال ارائه ۵ دقیقه ای

نتیجه تمام کارهایی  که برای مدل‌سازی و اعتبارسنجی آن انجام دادید را داخل یک فیلم ۵ دقیقه‌ای گزارش و برای داوری ارسال می‌کنید. نحوه آماده سازی ارائه به شما آموزش داده می‌شود. چطور باید ویدیو را بسازید و این‌که توی آن چه چیزی باید بگویید. در واقع یاد می‌گیرید که چطور ایده خود را به سرمایه‌گزاران تشریح کنید. 

شروع داوری

هر ۱۰ داور رویداد تمام فیلم‌‌های ارسال شده را بررسی می‌کنند. آنها ۴ روز فرصت دارند. این یکی از مزایای بزرگ فرآفرین نسبت به رویدادهای مشابه است. داوران در سایر برنامه‌ها  فقط در همان ۵ دقیقه شما را قضاوت می‌کنند. بدون این‌که کار سایر تیم‌ها را دیده  باشند. درحالی‌که داوران فرآفرین فرصت کافی برای قضاوت دارند. می‌توانند همه کارها را سرفرصت و با دقت ببیند. در نهایت درست‌تر امتیاز بدهند.

معرفی تیم‌های برتر

 نتیجه داوری در اختتامیه که به شکل لایو است، اعلام می‌شود. سه تیم برتر رویداد جوایز نقدی دریافت می‌کنند. به مرکز رشد سلامت معرفی می‌شوند. همه افراد گواهی‌های حضور در رویداد دریافت می‌کنند.

جوایز نقدی

تیم اول: ۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تیم دوم: ۳۰.۰۰۰.۰۰۰

تیم سوم: ۱۰.۰۰۰.۰۰۰

فرصت پذیرش در مرکز رشد سلامت و جذب سرمایه گذار برای همه تیم ها

  •  هر فردی فارغ از سن، جنس، سطح تحصیلان و درآمد و …. می تواند هر نقشی که تمایل داشته باشد را در رویداد ایفا کند. فقط علاقه و تجربه ملاک انتخاب نقش است.
  • هر فرد فقط یک نقش می تواند ایفا نمایید.
  •  هر فردی با هر نقشی که ثبت نام کند می تواند ایده بدهد. داشتن و ارائه ایده ربطی به نقشی که در رویداد ایفا می کند ندارد. بنابراین فرد می تواند به عنوان گرافیست در تیم ایفای نقش کند در عین حال ایده خودش را هم مطرح نماید.

کشف مشتری

کسانی این بلیت را می‌خرند که توانایی و علاقه کار با بازار (مردم) را دارند. می‌خواهند نقش کارآفرین را در این رویداد تمرین کنند.

رسانه

کسانی این بلیت را می‌خرند که سابقه بازاریابی محتوایی رادارند. می‌خواهند نقش تبلیغ نویسی، سئو یا کار با شبکه‌های اجتماعی را در این رویداد بر عهده بگیرند.

برنامه نویسی

کسانی این بلیت را می‌خرند که سابقه برنامه‌نویسی تحت وب، موبایل دارند. می‌خواهند نقش برنامه‌نویس را در این رویداد بر عهده بگیرند.

گرافیک

کسانی این بلیت را می‌خرند که سابقه طراحی آرم، هویت‌سازمانی، پوستر، صفحات وب، پاورپوینت یا انیمیشن دارند. می‌خواهند نقش طراحی را در این رویداد بر عهده بگیرند.

رویداد استارتاپ ویکند رویدادی است که سه روز پایان هفته برگزار میشه، اما این رویداد یک رویداد تخصصی با رویکرد طرح های مبتکرانه و فناورانه است. در این رویداد شرکت کنندگان پس از ثبت نام و پذیرش اولیه، در فرآیندی حدودا ۶۰ روزه  ضمن بهره مندی از ۲۰ ساعت کارگاه آموزشی و مشاوران و مربیان خبره  کسب و کار به هر یک از شرکت کنندگان کمک می کنند تا طرح خود را برای ارائه به سرمایه گذار اعتبار سنجی کنن. 

توی این دوره که ما بهش می گیم فرآفرین شما علاوه بر یاد گرفتن مهارت های فنی و تخصصی این حوزه ، یاد می گیرید چطور ایده هاتون رو تجاری کنید. برای ایده هاتون چطور بازار پیدا کنید و محصول تون رو بفروشید.

پژوهشگران و نخبگان که بدنبال تجاری کردن دستآوردهای علمی خود هستند- واحد های فناور، شرکت های نوپا عضو مراکز رشد و شتابدهنده ها- افراد علاقه مند به کسب تجربه و دانش در زمینه کسب وکار تولیدی- اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز علمی و مهارتی که می خواهند کسب و کاری مبتنی بر نوآوری داشته باشند و یا با واحد صنعتی، سرمایه گذاران و کارآفرینان همکاری نمایند.- و به طور کلی تمامی افراد در تمامی سنین، مخصوصا دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به حوزه های مرتبط با سلامت و دارای ایده های فناورانه می‌توانند در این رویداد مفید شرکت نمایند.

اگر دنبال قرص، شربت یا آمپول برای تجاری سازی و راه اندازی کسب و کارتان هستید، شرکت در این دوره به شما پیشنهاد نمی‌شود. کسب و کار دیجیتال، مثل «آش» می ماند. باید جا بیافتد. باید قوام پیدا کند. این دوره برای کسانی که دنبال فست فودِ دیجیتالی هستند مناسب نیست.

حداقل مزیت شرکت، اجرای ابتدایی و رسیدن به حالت نمایش ایده است. لینک های ارتباطی مفید و پیدا کردن سرمایه گذار و کسب حمایت مراکز شتاب دهنده هم می‌تواند از مزایای این رویداد باشد.
همچنین اگر عاشق رقابت و دست و پنجه نرم کردن هستید؛ اگر به دنبال یک تیم خوب می گردید؛ اگر گمشده هایی در کسب و کار خود دارید و یا به مربی های کاربلد نیاز دارید؛ اگر ایده ای ندارید ولی دوست دارید برای خود یه کسب و کار داشته باشید، شرکت در این رویداد برای شما مناسب است.

خیر، شما میتوانید در رویداد شرکت کنید و در تیم هایی که برا ی ایده های منتخب تشکیل میشوند، عضو شوید. مراحل عضویت، تخصص های لازم، شرایط کار گروهی و سایر موارد به صورت مفصل در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

هر ایده ای که در راستای محورهای رویداد (سبک زندگی، تشخیص و مراقبت سلامت) باشه میتونید ارائه بدید.
 

بله. گواهی حضور در رویداد صادر می‌شود. البته فراموش نکنید که گواهی واقعی، نمونه کارهای شما و خروجی تمریناتی است که در طول دوره به شما داده می‌شود. تجربه و مهارتی است که با مطالعه و تمرین‌هایی که انجام می‌دهید به دست می‌آورید.

نه. رویداد فرآفرین سلامت دیجیتال کاملا مجازی است. فلسفه برگزاری این دوره به صورت آفلاین، عدم نیاز به حضور فیزیکی است. شما در طول مدت رویداد به همه اموزش ها دسترسی کامل دارید.

اول اینکه شما در رویداد فرآفرین طبق یک نقشۀ‌راه پیش می‌روید. دوم اینکه در این رویداد تمرین‌هایی وجود دارد که باید انجام دهید. سوم اینکه به سوالات شما وقتی به مشکل بر می‌خورید پاسخ داده می‌شود و چهارم اینکه امکان شبکه‌سازی با دیگر شرکت‌کنندگان در فرآفرین را دارید. پنجم اینکه رویداد به شکل مسابقه است و تیم های برتر جوایز نقدی دریافت می کنند.

نه. رویداد کامل به شکل آفلاین است. هر زمان که فرصت دارید می توانید آنلاین شده از آن استفاده کنید.

از ۱۰ بهمن تا ۱۵ اسفند ۹۹ هر زمان دوست داشته باشید می‌توانید ثبت‌نام کنید اما هزینه ثبت‌نام با گذشت زمان تغییر می‌کند و هزینه شرکت در دوره افزایش پیدا می‌کند. سرمایه‌گذاری کردن روی ارتقاء مهارت‌های فنی و فردی، هر چه سریع‌تر انجام شود، نتایج بهتری خواهد داشت.

با توجه به شکل برگزاری دوره، امکان استرداد وجه وجود ندارد.

این رویداد ملی و آفلاین است. بنابراین از در هر کجای ایران عزیزمان هستید می توانید در این رویداد شرکت کنید.

این رویداد، یک برنامه حمایتی است که به همت جهاد دانشگاهی خوزستان و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  برگزار می گردد

برگزاری این رویدادی هزینه‌های متفاوتی از جمله ، مربیان و مشاوران، عوامل اجرایی،جوایز و… در بردارد، با این حال با توجه به محدودیت ظرفیت این برنامه هزینه اندکی برای ثبت نام در نظر گرفته شده است تا شرکت کنندگان با جدیت و به صورت کامل از این فرصت بهره مند شوند. یاداور می شود که هزینه رویداد به شکل پلکانی به مرور افزایش می یابد. بنابراین کسانی که زود تر ثبت نام کنند. هزینه کم تری پرداخت می کنند. برای دانشگاهیان نیز فقط ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.

بله! اگر دانشگاهی (دانشجو، استاد یا پرسنل دانشگاه) هستید فقط ۱۰ درصد هزیته ررا پرداخت می کنید. برای سایرین نیز تخفیف خرید زودهنگام  در نظر گرفته شده است. کسانی که زودتر تصمیم می گیرند و ثبت نام می کنند هزینه کمتری می پردازند. مبلغ سرمایه گذاری به شکل پلکانی افزایش می یابد. هر چه به پایان مهلت ثبت نام نزدیکتر می شویم، هزینه ثبت نام بیشتر می شود.

ردیف

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

فعالیت ها

ثبت نام

ارسال ایده

رای گیری شرکت کنندگان

تیم سازی

مدل سازی

ارسال ارائه ۵ دقیقه

داوری

اختتامیه

تاریخ شروع

۹۹/۱۱/۱۰

۹۹/۱۱/۱۰

۹۹/۱۲/۲۱

۹۹/۱۲/۲۳

۹۹/۱۲/۲۵

۰۰/۰۱/۲۱

۰۰/۰۱/۲۳

۰۰/۰۱/۲۸

تاریخ پایان

۹۹/۱۲/۱۵

۹۹/۱۲/۲۰

۹۹/۱۲/۲۲

۹۹/۱۲/۲۴

۰۰/۰۱/۲۰

۰۰/۰۱/۲۲

۰۰/۰۱/۲۷

۰۰/۰۱/۲۸

بابک مختاری

دکترای شیمی آلی و رییس هیات مدیره آکادمی نوآوری سینا

علی دلیر روی فرد

استادیار طب اورژانس و رئیس مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امام خمینی (ره)

یحیی میرزایی

دکترای هیدرولوژی و معاون پارک علم و فناوری خوزستان

کاوه اسلامی

دکترای داروسازی بالینی و مدیر مرکز EDC 

یداله مهرعلی زاده

دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی

سید رضا علوی زارع

دکترای مهندسی مواد سرامیک و ریس مرکز رشد چمران

محمد مومنی

دکترای رادیولوژی و مسئول دفتر استعدادهای درخشان

راحله حقی

مهندسی نرم افزار و مدیر عامل شرکت دانش بنیان یکتا پردازان ویرا

پدارم نظری

پزشک عمومی و پژوهشگر حوزه  سرطان

سید سعید حسینی نژاد

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محسن چکی

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

مهدی احمدی مقدم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

سید رضا علوی

معاون مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی

محمد علی نیزاری

مدیر مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی

ندا عالیوند
زهرا سادات حجازی
نوید حمیدیان
حسن میثاقیان
مبین حسینی

به بالای صفحه بردن